fredag 31 maj 2013

Yes! ... (38)

 
Ursäkta att jag inte uppdaterat bloggen.
Ni som är vänner med mig på FB känner ju till att jag lyckades nå toppen.
Det hände den 23:e maj kl. 03.10, (tyvärr mitt i natten, jag var på tok för snabb :-) )
Vi hade en vändtid på 11 timmar och jag nådde toppen på 6 timmar.
Detta innebar att jag var den förste på toppen denna "dag"... i mörker.
 
Nu är jag äntligen nere i Kathmandu och snart även på väg hem. För er som vill träffa mig och höra lite mer om äventyret så tänkte jag göra en FB inbjudan till ett bra ställe där jag kan visa lite bilder och berätta.
 
Inbjudan kommer i början av juni, jag lägger även ut det här på bloggen.






Jag och min sherpa Mingma.
Han och jag delade även en annan upplevelse.
Vi delade tält på berget Manaslu i höstas när lavinen gick som dödade 15 pers.


Hörs snart igen...
/Tobbe.. "älste svensk på toppen av Everest"


9 kommentarer:

  1. Du ser nästan ut att vara 70 år gammal med det skägget ;) // Erik

    SvaraRadera
  2. Hej, du "skogstomte"!! Du får hitta ett tillfälle att berätta för oss här nere i Skåne också. kram A-K

    SvaraRadera
  3. Va fan, det är ju Sven Wolter!!!
    Världsklass!!! :-)
    Du måste vara så sjukt stolt!!!!
    Du är "Simply the best"

    SvaraRadera
  4. Nää ugglan Helge i från A till Ö är det du liknar.
    Helena A.

    SvaraRadera
  5. Grattis Tobbe.Världsklass! Ser fram mot att höra mer. Hänger du med till Anderna och Aconcagua i slutet av 2014?

    Cheers,
    Kenneth

    SvaraRadera
  6. Bara så jäkla kul Tobbe!!! Vilken resa. You the man!

    Micke

    SvaraRadera
  7. Peter Widengren1 juni 2013 kl. 11:44

    Jättestort Grattis! Hälsar din "gamla" maje/Peter

    SvaraRadera
  8. Lena Kotschack3 juni 2013 kl. 20:48

    Jätte grattis stort!!! :) Jag tycker du liknar Beppe Wolgers på bilden. Hörde att en 80 årig Japan nådde toppen ungefär när ni var där. Så om 32 år kanske dax för nytt rekord :)

    SvaraRadera
  9. Congradulations! THAT is really WOW!
    I was a bit worried no updates coming from you and my fingers were crossed hard :)
    (Sergey. we met at Kathmandu in a restaurant back in March)

    SvaraRadera