tisdag 23 juli 2013

Hejsan!
Nu har det gått exakt två månader sedan jag stod på toppen av världen, Mount Everest 8848 m.ö.h. och igår landade mitt Everest certifikat. :-)

Som vanligt när man kastar sig in i en ny värd (klättringsvärlden denna gång) så träffar man många olika mänskor. En del passerar en, andra lämnar kvar ett minne för livet och en del vet man att man kommer att träffa fler gånger. 
Som t.ex. Piotr "53" Cieszewski som jag ska träffa nästa vecka. Med honom delade jag tält flera gånger på Everest. En underbar kille med sin humor och sina fantastiska kunskaper om Everest. Speciellt de tidigare expeditionerna. Han började oftast sina meningar med "in 1953..." därav smeknamnet "53" .
En annan som jag träffade var Irina Arsova. Henne sprang jag på några gånger på Camp 2 och dessutom mötte jag henne på toppen mitt i natten. Det var bara hon, hennes sherpa och jag. Henne träffade jag förra veckan då jag var i Makedonien för första gången och med all säkerhet inte den sista. 
Med Jake Gomez, Chris Klinke och Eric Mejer (samt några andra polare) ska jag springa med tjurarna i Pamplona, se: http://www.bullrunpamplona.com/

I höst kommer jag att ha några träffar för att berätta om mitt Everest äventyr. Datum och plats kommer att visas på denna blogg och min Facebooksida.

Ha en bra sommar!
/Tobbe.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar